0%

TECHNO – História ako vznikla elektronická hudba

Posted By: techno.sk On:


História elektronickej hudby techno

TECHNO  je forma elektronickej danečnej hudby, ktorá vznikla v Detroite v Michigane (USA) počas druhej polovice 80. rokov. Prvé zaznamenané používanie slova TECHNO bolo vo vzťahu k určitému žánru hudby v roku 1988. V súčasnej dobe existuje veľa techno žánru. DETROIT TECHNO je chápané ako základný žánr techniky, na ktorom sú postavené mnohé podžánrov. Techno vzniklo zo spojenia populárnej elektronickej hudby interpretov ako sú Kraftwerk, Giorgio Moroder a Yellow Magic Orchestra s afroamerickou hudbou, vrátane Funku, Electra, House of Chicago a Electric Jazzu. Pridal sa aj vplyvom futuristických a fiktných tém, ktoré boli v tej dobe bežné pre modernú kultúru priemyselnej Ameriky počas Cold War (hlavne kniha Tretia vlna od Alvin Tofflera).Priekopnícky producent Juan Atkins citoval Tofflerovu frázu „techno rebelov“, ktorý inšpiroval k použitiu slova TECHNO na opis hudobného štýlu, ktorý pomohol vytvoriť. Táto jedinečná zmes ovplyvňuje zosúlaďuje Techno s estetikou nazvanou Afrofuturizmus. Producentom ako napr. Derrick May je prenos ducha z jeho tela do mašín často ústrednou záležitosťou, v podstate vyjadrením technologickej spirituality: „Techno tanečná hudba potláča to, čo Adorno videl ako odradzujúci účinok mechanizácie na moderné vedomie“.

Začiatkom osemdesiatych rokov, Trio pionierov v Detroite začali spájať zvuky synthpop a italo-disco s funkom. Za zakladateľov tohto hudobného štýlu bývajú často označované Detroitské DJi Derrick May, Juan Atkins, Kevin Saunderson (tzv. Belleville Three) a Eddie Fowlkes. Belleville Tri boli priateľmi strednej školy, ktorí chodili na tanečné párty, kde sa hudba pohybovala od Kraftwerku až po parlament. Počúvali vplyvného rozhlasového DJa – Elektrizujúceho Moja, ktorý hrával európsku elektronickú hudbu (napríklad Kraftwerk) spolu s B-52 je princom.V roku 1981, Juan Atkins a Richard „3070“ Davies začali spolu vytvárať hudbu a vydávať platne pod názvom Cybotron, techno sa zrodilo. Ich debutom bol singel „Alleys of Your Mind“ lisovaný na 7-palcové platne v Atkinsovom vydavateľstve Deep Space Records,

V polovici 80. rokov začali v Detroitských disco kluboch hrať rytmickú, čisto elektronickú hudbu s tým, že pomocou dvoch gramofónov a mixážneho pultu sa spojili a prelínali jednotlivé skladby medzi sebou, čím vznikol nepretržitý súhrnný prúd (takzvaný DJ mix alebo aj set) techno hudby , Toto mixovanie má svoje pravidlá – DJi musia vedieť porovnávať rytmy a tempo skladieb, pracovať s náladou sady, prispôsobiť výber skladieb, prostredie, atď.

Avšak koncom 80. a začiatkom 90. rokov sa technológia a dom nepodarilo získať očakávaný úspech a odpoveď v Spojených štátoch. Tieto dva hudobné žánre sa stali obrovským fenoménom v Európe, najmä vo Veľkej Británii. V skutočnosti bol termín popularizovaný významnou britskou kompiláciou Techno! Nový tanečný zvuk Detroitu, vydavateľstva Virgin Records. Okolo roku 1990 sa v blízkosti Londýna začali objavovať veľké nelegálne párty, tzv. rave / buričstvo , Väčšina organizátorov týchto veľkých nezákonných podujatí zarobila peniaze s cieľom vyhnúť sa britskému licenčnému zákonu. Niekedy sa miesto konania konania prísne uchovalo až do večera dňa podujatia.Pre navádzanie raverov na miesto konania zaviedli organizátori riadne vypracovaných a zložitých telefónnych sietí spojených s rôznymi stretnutiami miest, v ktorých boli poskytnuté informácie o mieste konania. Takto stovky raverov prichádzali na podujatia naraz, čo spôsobilo, že sa podarilo rozlúštiť. Na krátky čas sa v Británii rozbehla párty hudby.

V roku 1996 Prodigy obsadila prvé miesto v hudobných rebríčkoch dvoma rôznymi singlami a hudobný priemysel sa pokúsil o chvíľu tlačiť elektronickú hudbu vpred. V to istom období vytvorilo vydavateľstvo Warp Záznamy o zoznamu hudobníkov, ktorí viac uprednostnili smer experimentálnej cesty. Výrobcovia Autechre (Sean Booth a Rob Brown), Aphex Twin (Richard D. James) a Squarepusher (Tom Jenkinson) priniesli do hudby odlišné a neznáme atmosféry, ktoré posunuli hranice hudobných konvencií (zvyklostí?). Čiastočne boli inšpirované druhou vlnou Detroitských umelcov, vrátane mien ako Carl Craig , Jeff Mills alebo Underground Resistance.

Štylisticky, techno je všeobecne opakujúca inštrumentálna hudba, často vytvorená pre použitie v súvislých DJ setoch. V tejto hudbe je podstatný výrazný rytmus a rýchle tempo. Hlavný rytmický prvok je najčastejšie v štádiu 4/4 a tempo sa pohybuje v rozmedzí od 120 do 150 úderov za minútu (BPM), v závislosti od štýlu techne. Podstatou techne je opakovanie určitej hudobnej jednotky, čo vyvoláva pocit v určitom tóne napätia a dokonca môže vyvolať určitý druh extatického (nadšeného, ​​vyrušeného) tranzu. Techno je väčšinou čisto inštrumentálna hudba, skladby nemajú klasickú štruktúru používanú v popmusic (sloha / refrén) a používané zvuky nepripúšťajú bežné hudobné nástroje a melódie sa objavujú veľmi zriedka.Kreatívne využitie hudobnej produkčnej technológie, ako sú bicie automaty, syntéza a digitálne zvukové stanice sú považované za dôležité aspekty estetiky tejto hudby. Mnoho producentov používa retro elektronické hudobné zariadenia na vytvorenie autentického zvuku techne. Bicie automaty z 80. rokov ako Roland TR-808 a TR-909 sú vysoko cenené.

Výraz „Techno“ zvyčajne obsahuje všeobecné kľúčové slová elektronická hudba a elektronická tanečná hudba (EDM). Hudobní žurnalisti a fanúšikovia technológií sú vo všeobecnosti dôslední v používaní termínov podžánrov, čo umožňuje jasné rozlíšenie medzi niekedy súvisiacimi, ale často kvalitatívne odlišnými štýlmi, ako je techno house a trance (najst vhodnejsie porovnanie).

V 80-tych rokoch, najobľúbenejšie záchytný termín pre EDM bol hudba z domu, kým techno sa stalo rozšírenejším počas prvej polovice 90. Ako sa EDM stala viac rozmanitosťou, V ďalšom texte, elektronika, bol široko používaný v hlavnom prúde žurnalistiky od roku 1997 “ ,

Reynolds: „Detroitská hudba dosiaľ dosiahla Britské uši ako verzia Chicago House, Neil Rushton a Belleville Tri si vybrala slovo techno – za účelom určenia Detroitu ako jednoznačného žánru“.

Medzi dôležité interpretované techno scény patria mená ako:John Atquins (USA / Detroit)), Adam Bequier (Švédsko), CJ Bolland (Belgicko), Frankie Bones (Veľká Británia), Dave Angel (Spojené kráľovstvo) USA / New York), Thomas Brinkmann (Nemecko), Basic Channel (Nemecko), Dave Clarke (Nemecko), Robert Hood (USA / Detroit), Ken Ishii (Japonsko), Čierny pes (Veľká Británia) ), Darren Emerson (Veľká Británia), Laurent Garnier Richie Hawtin), Speedy J (Holandsko), Cari Lekebusch (Švédsko), Derrick May (USA / Detroit), Alexander Kowalski (Nemecko), Jeff Mills (USA / Detroit) / Chicago), Kevin Saunderson (USA / Detroit), Slam (Veľká Británia), Luke Slater (Spojené kráľovstvo), Pan Sonic (Fínsko), 808 Keven Tucker (USA / Detroit), Umek (Slovinsko), Hardfloor Podzemný odpor (USA / Detroit), Detroit),Sven Väth, Cristian Vogel (Spojené kráľovstvo), Adam X (USA / New York), Dimrain47 (USA / Kalifornia).

 

 


Play Cover Track Title
Track Authors